Andariegos

admin (27 de mayo, 2009)

Andar el camín hasta la escuela contribuye a fomentar nos escolinos hábitos saludables.
Lleo nun conocíu periódicu una noticia que me llamó abondo l’atención. Na ciudá italiana de Leco, les autoridaes deciden sustituir l’autobús escolar polo qu’ellos nomen “piedibús”(pie-autobús), una ruta d’autobús, con un “conductor” pero ensin coche. A mi nel nuesu idioma préstaríame poné-y “andariegos”.El piedibús, consiste na recoyida de neños pa llevalos andando a la escuela (ensin bus), col fin de fomentar ente los más pequeños el vezu de caminar y non dir a tolos llaos en coche como solemos facer los mayores.
Los xoferes de los autobuses escolares son, agora, en Leco, los guíes y acompañantes d’aquellos neños camín del colexu. Ye pa toos nós una lleición. Esta noticia tráxome a la memoria recuerdos de la mia infancia. Los ocho kilómetros diarios que yo facía, en dos viaxes d’ida y vuelta, pa dir a la escuela, que s’alcontraba a dos kilómetros de la mio casa. Ocho kilómetros de fríu, o de calor, d’aire, de díes d’agua o de xelada, con aquelles madreñines nos pies. Daquella, cómo diba pensar yo que de grande me diba volver comodona y diba andar a caballu’l coche tol día.
Nos aparcamientos de les escueles ya institutos hai casi tantos coches como mayestros damos clase. Vamos, que predicamos col exemplu. Pel camín que lleva a la escuela vense pocos neños porque son munchos los pas van a llevalos y a buscalos en coche, sobre too si llueve o hai temporal ¡Colo que-yos presta a los neños moyase! Y asina, ente toos, educamos a los neños pal sedentarismu que munchos de nós padecemos. Tamos faciéndolos coche-dependientes, claro, como nosotros.
L’oxetivu d’esta midida que se prautica en Leco, pero tamién en dellos llugares d’otros países como Francia y Gran Bretaña, Estaos Xuníos, etcétera, ye afitar l’hábitu d’andar ente los neños y amenorgar los atascos de circulación peles ciudaes a la hora del cole. Atascos que yá encomenzamos a sufrir inclusive en ciudaes de pocos habitantes.
Amás reduciríase abondo la contaminación ambiental. Pienso que ye’l momentu de reflexonar n’educación, sobre ésti y otros aspeutos. D’una parte porque, güei, la nuesa sociedá tien qu’enfrentase a munchos cambios de tou tipu y d’otra porque educar pa la vida y educar en valores implica enseñar a los neños pa vivir na sociedá de güei ya intentar meyorala.
Nun me paez mala idea dir pensando en formar “andariegos” neños y acompañantes que s’empobinen a los colexos andando, siempre que’l camín a recorrer seya prudencial. Amás de los bonos hábitos, esi tiempu de camín favorez la convivencia, la comunicación, l’amistá, el contautu col mediu que los rodea y coles persones que podríen alcontrar a lo llargo del trayeutu. Claro que pa eso tendríamos que solucionar el problema de les pesaes mochiles, enllenes de llibros, que tresporten a diariu los escolinos. Esti será tema pa otru día.

Categoría: General Comentarios Comentarios (2)

2 Respuestas a “Andariegos”

  1. xuga Escribió:

    Non estaria na mal eso del piedibus, aqui sonaria meyor, el andariegu d´escolinos,antaño los escolinos na escuela deprendiamos muncho, pero pel camin deprendiamos muncho mas.
    El llibru, Menu de Versos, ya ta nes manes del mio nietu de seis años Carlos, anda comparando el comedor con el del su colexu, gracies.

  2. pili Escribió:

    Esther,cuantas y buenas ideas lanzas,al viento en bien social,pero,,,,,y los que te leemos»…no nos paramos en los articulos’…De todos modos el aire natural tiene mucha fuerza y tus ideas llegaran a la practica mucho antes LAS del llamado. soñador JULIO BERNE……….

Escribir comentario